Partnerzy serwisu:
Biznes

Alstom pokazuje, jak produkuje w Chorzowie Coradie Max [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
30-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W związku z jubileuszem fabryki Alstom w Chorzowie, jej przedstawiciele przybliżyli proces produkcji pociągów i nowe technologie, a także opowiedzieli o obecnych i planowanych zamówieniach.

Zanim fabryka w Chorzowie zyskała nazwę międzynarodowego koncernu Alstom, wielu kojarzy ją z okresu po upaństwowieniu, gdzie funkcjonowała jako Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych. Z murów Konstalu wyjechało setki wagonów tramwajowych – m.in. 2N, 4N, 5N,13N, 102N, 105N, 803N czy 805N, które przez dekady służyły na ulicach polskich miast.

Dzisiaj w chorzowskim Alstomie, także w nowoczesnych halach, które powstały w ostatnich latach, budowane są nowoczesne zespoły trakcyjne Coradia i Coradia Max. 160-lecie istnienia fabryki w Chorzowie było okazją do zobaczenia, jak ona na co dzień funkcjonuje. Alstom potwierdza, że jest zainteresowany kontraktami dla PKP Intercity, w tym na składy piętrowe i dużych prędkości.

– Zakład o łącznej powierzchni niemal 300 tys. m kw., zatrudniający 2,5 tys. pracowników, jest częścią globalnego centrum kompetencyjnego Alstom w zakresie produkcji i inżynierii. Projektowane i produkowane są w nim nowoczesne wagony metra, tramwaje i pociągi regionalne, z których korzystają mieszkańcy wielu krajów w Europie i na Bliskim Wschodzie. Dziś, tak jak przed 160 laty, zakład jest symbolem postępu i technologii, stale przyczyniając się do rozwoju lokalnych innowacji – czytamy w komunikacie Alstomu.

Największa kolejowa fabryka w Polsce

Alstom jest największym producentem i eksporterem taboru w Polsce. W całym kraju zatrudnia ponad 4,5 tys. osób, z czego ponad 2,5 tys. osób w Chorzowie. Chorzowski zakład jest nie tylko jedną z największych, ale też najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk Alstom na świecie. Poza projektowaniem i produkcją wagonów metra, tramwajów oraz pociągów regionalnych zakład pełni rolę centrum doskonałości w zakresie produkcji aluminiowych i stalowych pudeł pociągów pasażerskich. Tylko w ostatnich latach w Chorzowie wyprodukowanych zostało 2,4 tys. aluminiowych wagonów metra i aluminiowych wagonów dla kolei regionalnych. Są to m.in.:

· pociągi regionalne Coradia Stream dla Niderlandów i dla Włoch

· pociągi z rodziny LINT dla Niemiec

· ponad 100 wagonów Metropolis dla Metra Warszawskiego

· blisko 70 składów dla Metra w Rijadzie

· 250 wagonów dla Metra w Dubaju

Elektryczne, bateryjne i piętrowe ezety

Obecnie zakład realizuje ambitny portfel zamówień dla międzynarodowych klientów. Obejmuje on m.in. produkcję 31 akumulatorowo-elektrycznych (BEMU) i 6 elektrycznych (EMU) zespołów X'trapolis dla Kolei Metropolitarnej w Dublinie, 37 elektrycznych pociągów Coradia Stream dla Kolei Rumuńskich oraz 130 piętrowych pociągów EMU Coradia Stream High Capacity dla niemieckiego przewoźnika kolejowego SFBW z Baden Wurttemberg.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Coradia Max dla Dolnej Saksonii na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom z kontraktem na dostawę lokomotyw Traxx dla Captrain Polska

Tabor i technika

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Tabor i technika

Alstom: 309 mln euro straty

Biznes

Alstom: 309 mln euro straty

Roman Czubiński 14 maja 2024

Zobacz również:

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Tabor i technika

Alstom: Widzimy ogromny potencjał polskiego rynku kolejowego

Łukasz Malinowski 22 października 2024

Nowy francuski operator Proxima zamawia szybkie pociągi w Alstomie

Tabor i technika

Coradia Max dla Dolnej Saksonii na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Alstom z kontraktem na dostawę lokomotyw Traxx dla Captrain Polska

Tabor i technika

Alstom z kontraktem o wartości 4 mld euro w Kolonii

Tabor i technika

Alstom: 309 mln euro straty

Biznes

Alstom: 309 mln euro straty

Roman Czubiński 14 maja 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5